söndag 24 mars 2013

Vem är Du?

Hur vet jag vad jag anses vara, i förhållande till den kommunala bedömningen som genomförs? Jag tänker att allt idag värderas, genom att vi självskattar oss via givnan frågor - men, hur genomförs dessa självskattningar och vem ställer de egentliga frågorna som berör just dig?

På vilket sätt ges vi möjlighet att utvärdera våra kompetenser, i enlighet med den egna förståelsen ? I många fall ger feedback och feedforward en möjlighet till direkt utveckling och i synnehet kompetenshöjande insatser, men gäller det inom alla former för feedback?

Här ser ni en "blomma", som är ett sett att se på kompetensutveckling och vem "jag" är i förhållande till vad "kommuner" bedömer som "kompetenser". Hur skall "jag" förhålla mig till detta - och, vad gör vi mot våra elever? Hur går vi vidare och på vilket sätt kan utveckling genomföras? Utveckling är något vi alla strävar mot, värdefullt är därmed att fundera över vilka möjligheter som ges i fråga om det målfokuserade samhället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar